Aby internetowe oszustwo rozpowszechniane pocztą elektroniczną się udało, wiadomość musi być napisana na tyle dobrze, by ludzie, którzy to przeczytają, nie wyśmiali nadawcy. Nie zawsze cyberprzestępcom się to udaje.
Do przepastnej skrzynki na redakcyjnym serwerze wpadła poniższa wiadomość:
zrzut_ekranu-Re: Z biurka: Pan Ezekiel O. Aadland

Sa to informacje, które musialy byc potwierdzone przez Ciebie.
1. pelne dane konta bankowego
2. Twój Bezposredni komórkowy lub o ffice telefon do Ciebie
3. Twój adres lokalizacji
4. Twoje imie i nazwisko

Wreszcie, sa zobowiazane do potwierdzenia bezposrednio do mnie powyzsze informacje pozwalaja mi uzywac go do przetwarzania rachunek platnosci.

Twoja szybka reakcja jest najbardziej cenione; wszystkie Twoje odpowiedzi powinny byc kierowane za posrednictwem naszego alternatywnego adresu e-mail do natychmiastowej pomocy dzialu kontroli kredytowej.

Dziekujemy za wzajemnej wspólpracy.
Pan. Ezekiel O. Aadland
Vice Chairman, Director, Credit /Telex Department.

Tym razem oszustwo się raczej nie uda. Język polski jest nadal zbyt trudny dla automatycznych tłumaczy.